2004. szeptember 13., hétfő

Emlék-titkok

Dolgozik az idő, láthatatlan keze
Parány öltésekkel, féltőn varrja be
Szövőszékén a múlt tűnő selyme hull,
Emlékekké foszló darabjait alul

Összetűzi lágyan, hogyha érte jő
Kíváncsi tündérlábakon a jövő,
Szót hintsen ámult, csacsogó bájára,
S első cseppként pottyanjon ruhájára

Felnőtt könnye magját elvetve titkon,
Melyet még nem láthatott, mikor itthon
Anyácska köténye sarkával törölte,
S szeméből a bánat csalogatta csöndbe’

Egy régi édes dallam hangját hallva.
De ez a kis tündér hallani akarja
Kettőnk helyett mindent követelve tudni,
És előle többé nem lehet eldugni...


1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextra

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 09-13-2004 @ 03:33 pm)
Comment: A versnek lágy mese-hangulata van, mint a szűrt fénynek, a fűszerillatnak, a pirosarcú kisgyereknek. Ez a hangulat az erőssége is számomra.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 09-13-2004 @ 03:37 pm)
Comment: Bocsánat, de én ezt nem értem... Persze talán csak titok, s akinek szól tudja miről van itt szó...
na meg ugyebár tündérek, meg csacsogás... rossz nem lehet...
de attól, hogy valamiben ott a tojás, meg a cukor, még nem biztos, hogy süti lesz...
(mondjuk az utolsó sor az tiszta és világos:) Freud bácsi biztosan sokat tudna mesélni...)


Hozzászóló: zsoló
(Ideje: 09-13-2004 @ 04:38 pm)
Comment: Ági! hallga! csak a mesére figyelj! nincsenek számodra értékelhető szereplői,
csak "egy" tündéri lányka, "egy" anya, és "egy" árnyékban maradó hajdani azonosíthatatlan kapcsolat...


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 09-13-2004 @ 05:09 pm)
Comment: Sajna, nem tudok elemzéseket írni, de nekem nagyon is tetszik!:)) Grat. , üdv: csizi


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 09-13-2004 @ 06:46 pm)
Comment: Jaj, Zsoló! De hiszen tudod: én egyszerű lélek vagyok... nekem ez túl bonyolult...
A mese az olyan, hogy rossz az eleje, de jó a vége... vagy mi... (de legalább jót beszélgettünk:) )

Hozzászóló: Halogen
(Ideje: 09-13-2004 @ 08:49 pm)
Comment: Olyan, mint egy ringató, altató vagy esti mese... A ritmusa nagyon megfogott...


Hozzászóló: kabboca
(Ideje: 09-13-2004 @ 09:33 pm)
Comment: Nekem nagoyn tetszik. Olyan, mint egy puha, lágy felhő. amely körülölel..., és álomba ringat...