2009. április 9., csütörtök

Néma monológ

Kétségek közt, immár negyven éve a vég felé
Megyek, folyton szorongva, szorongatva ettől-attól,
Hogy lerúgjam lidércálomban átizzadt bőr-ruhám,
Meg-megállva tíz emelet peremén, inogva málló kövön,
És elborzad repülni vágyó lelkem, mert alant sincs kiút!

A hangok egyre inkább unszolnak, hogy lelépjek-
Mikor visító kerék csattan sin acélhoz - a villamos elé,
De ma még gyáván elengedem, hadd menjen a körúton tovább:
Hiszen délután van, az idő langyos és kellemes.
Eljátszani báját, s megjavulni a holnapnak - viszont dőreség!

Követnek, érzem, s hiába szedném sebesebben ólmos lábam,
A percek falkában, éhesen loholnak utánam,
Fiúk, s leányok integetnek túlnan a furcsa bácsinak,
Szegény ördög, hibbant lehet kis mértékben talán,
S önfeledt nevetés közbe szénsavas szörp löttyen a földre.

E világ tébolyult meg? Vagy, ki elindult szépet keresni,
Csak eltévedt valahol e kifordult álom-valóságban?
Hát nem csodálom, ha reklám-porokat szippantó
Gyermekek kipirultan, csak kábán lézengenek,
És utcára borított kukákban turkál a jövő nemzedék!

Levert vagyok, minek tagadjam? Szétfeszít a tehetetlen várás.
Kétségek közt, immár negyven éve a vég felé
Megyek, folyton szorongva, szorongatva ettől-attól,
Talán mindvégig nevetségesen és oktalanul élve,
De enyém e fájdalom. S csillapíthatatlanul szívembe tör.

2009-04-09

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: zyuwataneo
(Ideje: 09-16-2009 @ 01:06 am)
Comment: Zsoloo! Ez a monológ egyáltalán nem néma! Én például megértettem minden szavát, és látom, hogy eddig már én előttem heten el is olvasták! Én vagyok tehát a nyolcadik élő példa, arra , hogy nem néma ez a monológ! Talán, már új cím kéne neki a hitelesség kedvéért!

Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 09-16-2009 @ 11:52 am)
Comment: Minek is írnám, hisz mindig tisztelettel szavaid iránt! üdv. fTJ Privi megjött, amint hallok valamit, jelentkezem!

Hozzászóló: trendo
(Ideje: 09-16-2009 @ 07:58 pm)
Comment: Nyersen őszinte, hálisten nem szenvelgős, drámai vers. Erős hatású írás. Grat.

Hozzászóló: prince60
(Ideje: 09-16-2009 @ 10:38 pm)
Comment: Szia Zsolt! Igen jól látod. A világ tébolyult meg. Tényleg erős hatású a versed. ((Zoli

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 09-18-2009 @ 02:24 pm)
Comment: Ez egy nagyon emberi vers. Grat.: piro