2008. május 5., hétfő

Örök várakozásban - Árnyak V.

Voltam egykor. Kevély. Földön kiéltem dühöm
Átgázolni se resten emberen, vízen, tűzön
Ütöttem hirtelen szóval, s mi számba akadt
Sok gyenge lélek tépve, miattam szétszakadt

Végül, mint gyűlölt végeztem, falnak veretve
Süllyedő koporsóm fájához szegezte
A Feledésre Bocsátó vértelen tagjaim
S göröngy hullott elég eltemetni arra mind’

Elhallgatott a kántáló pap, a szertartás zaja
Oltárfedélként borul rám szikkadt, örök éjszaka
Már elnyugod’ t, nem bánt gyilkos hajsza, megölt
Csak halvány gyertya fényét lobbantja fel elől

Új halottra készül a néma ravatal
S a testbe bezárt lélek még balgán küzd, kapar
Süket szentek előtt sírva kér, könyörög
Hangját elnyomja, az őt sirató zene zörög

Reggelre kisimul, koszorús lesz a hant
Biztosan őrizve csöndes rabját alant
A valóság ím, ez marad, mintegy jelül
Csak árnyak küzdenek még hiába felül

Rohantam egykor. Most várok. Epedve.
Talán fejfámra ismét odaszáll a lepke
S eljő hozzám kincsem, szép Zsuzska angyalom
Bárcsak élhetnék még! Várom, várom nagyon!


2008-05-05

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: santiago
(Ideje: 05-05-2008 @ 06:34 pm)
Comment: Nekem tetszik. Üdvözlettel. santiago

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 05-05-2008 @ 08:41 pm)
Comment: Nekem is. Kiváló sorozat.

Hozzászóló: melissa
(Ideje: 05-06-2008 @ 11:07 am)
Comment: Csatlakozom. Nekem is tetszik. Maga a vers is, és az ötlet is. Kicsit önirónikus. Nem? :-) Üdv. Irén

Hozzászóló: erda
(Ideje: 05-06-2008 @ 08:23 pm)
Comment: Hú, de jó! Még a hátam is borsózott. :) Éva

Hozzászóló: prayer
(Ideje: 05-07-2008 @ 03:05 pm)
Comment: Akár kinek íródott, magaménak érzem, magam látom benne. Gratulálok!