2018. február 16., péntek

Az érintés

Kerestem magam oly sokat,
álmatlan álmokon át,
füleltem sokféle hangokat:
az érintés a titok!

Írtam ódát, regényeket,
verset is számosat,
de tudja mind, ki szeret:
az érintés a titok!

S berontani finom testbe
lehet, de óh, nem szabad!
Hiába hívogat az este:
az érintés a titok!

Nézd, nézd a szelíd őzeket!
Havas vízparton hogy közelíti
két ajak egymáshoz a lehet,
az érintés a titok!

Elébb vágyó, hosszú pillantás
futott a szép alakon át,
de éhét nem csillapítja más:
az érintés a titok!

A csöndes, visszafogott dalból
egyszer kitör tiszta sóhaj,
s a kéz meglelve célját barangol:
az érintés a titok!

2018. február 16.





1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 05-20-2019 @ 02:38 pm)
Comment: Megfogott engem ez a vers a hangulatával. Megnéztem a videót is. az őzikék találkozásának lelenetei is az érzelmekre is hatásos. De volt a filmben nem valami kellemes érintés is, ez elszomorító.A zene igazodott a képek hangulatához, csak nálam zavaró zúgások is voltak. A vers tetszett, többféle érintéshez vezetttek a sorok, de a lényeg a 4. versszakban van. Igen, az érintés titok! :-) Edit.

Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 05-20-2019 @ 02:41 pm)
Comment: az érzelmekre is hatásosak...

Hozzászóló: zsoloo
(Ideje: 05-20-2019 @ 09:43 pm)
Comment: Kedves Edit-Julianna! Köszönöm, hogy olvastál, nagyon örülök, hogy tetszett, legfőképpen pedig, hogy képes volt ilyen érzelmeket okozni a versem!

Hozzászóló: Vox_humana
(Ideje: 05-20-2019 @ 11:08 pm)
Comment: Szia Zsoló! Merengőn - mint aki egyedül van a gondolataival -, közelítetted meg a verseddel a Testről és lélekről filmet (ami érdemelten kapta meg az Arany Medve-díjat) Írhatunk ódát, verset, regényt számosat, álmodhat az ember tündérmeséket, de az érintés a titok. Amit/akit nem érinthetünk, érdektelenné válik a számunkra. Az őzek említése a versedben - a filmben is csodás jelenet - jól érzékelteti az olvasóval, hogy az állatvilágban sem működik a "titok" másként. Jó a versed. Élmény volt olvasni. Üdv: Vox

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 05-21-2019 @ 01:03 pm)
Comment: Most csak elolvastam, kerestem a hangulatát. Meg fogom nézni az ajánlást is, mert valami hiányérzetem van. Jövök még. aLéb