2010. április 18., vasárnap

A jóról

Olyannak képzeltem a jót,
Mint gyöngéd patakvízen
Elengedett papírhajót,
Mellyel gyermek gyermeknek izen
Színes álmodni valót.

Olyannak akartam a jót,
Mint cukorkát, mi édes a szájban,
S nem fogy örök szopogatásban,
Hogy szálljanak az égre bátran
Ártatlan, kiszámolós dalok.

Olyannak éreztem a jót,
Melyért kamasz-könnyet ejthet
Szívem, ha meghasadva
A lány mással köt szerelmet.
Mégis, enyém marad titokba’!

Olyannak gondoltam a jót,
Mely, mint erővel surranó évek,
Vonzanak tudást, s szórnak magot,
S folyton bizserget szédítő eszmélet,
Feltüzelve mondom: élek!

Olyannak kívánom a jót,
Hogyha nyugvó sodrásba
Váltanak is egykor lázas napok,
Emlékem mosolyban érjen véget,
Még mindig szeresselek téged!

Olyannak szeretném a jót,
Hogy a nőben is azt a kamaszt lássam,
Kivel csak két hétig jártam,
Bár az élet másfelé elterelt,
De míg vagyok, ne felejtsem el!

Olyannak tanultam a jót,
Mely múló csók sötét szobában,
S a cukorka mégis elolvad szájban,
De íze vénségig megmarad,
Boldog az, ki mindvégig szabad!


2010-04-18


1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 01-23-2011 @ 10:12 pm)
Comment: :) ezt most jó volt olvasni.

Hozzászóló: naiva
(Ideje: 01-24-2011 @ 12:16 am)
Comment: Mennyi "jó"! :) Nosztalgiáztam kicsit... Jól vezeted a verset, végig az életen.. Tetszett!:) Zsuzsi

Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 01-24-2011 @ 08:37 am)
Comment: zsoloo! Nem csak képzelted a jót, meg is írtad, jól!Üdv. Attila!

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 01-24-2011 @ 10:35 am)
Comment: Remek ez a vers, Zsoloo. Végigvezetted magadban, felnőtt fejjel mindazt, amit az ember megél, megélhet, vagy meg szeretett volna élni, és mindezt úgy, hogy felismertem, valóban, velem is így volt, A vers zárószakaszának következtetése mélyen emberi, nagyon megfogott. aLéb

Hozzászóló: Velina
(Ideje: 01-24-2011 @ 01:51 pm)
Comment: elégé jó lett, tetszik

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-25-2011 @ 09:58 pm)
Comment: Valóban ilyennek lenne jó nem csak képzelni, megélni is...:)))) Szeretettel olvastalak..:))))