2005. július 18., hétfő

Óda az ihlető Szellemhez

...miként lázas lepketánccal rajzod megfogant álmaim:
Mosolyogsz, s futótűzben nyíló gondolatot érlelsz,
Burjánzó kacsokon mézillatod apró szirmokat bont.
Megállítani áradásod nem, nem szabad, s nem is tudom!
Ceruza végen kopott radírbél vár, s a grafit szántva, örül,
Lángjaid testet öltenek. Hát kíváncsian szemlélem őket,
Ismerősek, mint rég látott, csacsogó szép gyermekeim…
Öntőformájukba hűlve bízva-bízom, nem lesznek salak.
Mert jegyző vagyok csak, míg vezeted az ujjam,
És sóvárgó lélekként várom jöttöd szüntelen,
Hogy kinek ajándékul szánom, szem-gyönyörködésre,
Majdan lázas lepketánccal újra körülrajzzad álmait…

2005 07.18.

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextra:


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 07-18-2005 @ 01:20 pm)
Comment: Hát ha ilyen szép sorok után nem ihlet meg az a Szellem, akkor...! További sok-sok inspirációt!!!


Hozzászóló: stevew
(Ideje: 07-18-2005 @ 01:22 pm)
Comment: Jó Szellemed van... A szem a lélek tükre, ugyebár, akkor tehát: a lelkem gyönyörködött, míg olvastam...


Hozzászóló: BB
(Ideje: 07-18-2005 @ 02:22 pm)
Comment: Irígylésre méltóan kerek és egész! Ez a keret meg, amit az elejére, s végére biggyesztettél... Föhajtás! Már-már ismerni szeretném a háttértörténetet. Már, ha háttér... és történet...


Hozzászóló: zanzaa
(Ideje: 07-18-2005 @ 02:58 pm)
Comment: Zsoló! Én is "megdícsérlek". Nagyon szép verset írtál, többször is visszajöttem elolvasni!


Hozzászóló: mango
(Ideje: 07-18-2005 @ 04:04 pm)
Comment: "Szemgyönyörködés" és öröm volt olvasni...Többször olvastam el, kívánja, hogy újra és újra befogadja a szem és a lélek. Megvallom, egy-egy sor után én megálltam, és értelmeztem: meg kellett találnom benne a gondolatsor lezárását és az újnak a kezdetét. Nem könnyű vers, de megérte.Szép ez,zsoló. :)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 07-18-2005 @ 06:14 pm)
Comment: Jövök mint eddig, bizakodva és örömmel, nekem a neved garancia, valahogy így. :)