2019. április 20., szombat

Más vagyok

Fázom itt, zavar van, így ülök zavarban;
elhittem, mert kimondtad: kis butus,
pedig én balról jobbra pont úgy kavartam
azt a rám bízott fazéknyi leves-húst,
mint mutattad harminchét napja nekem.

Hideg a szó, nem simogat, mint máskor,
amit tudtam eddig, már bizonytalan,
görcs feszít, nem vagy itt, úgy hiányzol
dobol, dobol a csend, s furcsa dallama van,
jöhetnél már, hogy enni adj, s megbocsáss!

Rossz egyedül… Előre-hátra billen székem,
tudod, hogy szeretlek, mint anyját a gyermek,
mások miért nem szeretnek,.. miért nem?
És hogy az a más levest hogyan keverget,
okos, vagy sem, tudd meg, hogy nem érdekel!

Mert az iskolában, ott is furcsán néznek,
ha mondom egyből mennyi száznyolcszor huszonhat.
Hogy honnan? Honnan tudnám a miértet?
Utánaszámolnak, s hümmögnek utólag,
csak a tanár néni mosolyog, s ért meg.

Csak a szürke pocsolyák, mit számon tartok,
mert piszkosak, s mélyük kiszámíthatatlan,
tervem van rá, hogy kikerüljem akárhogy,
s mégis szeretem az esőt a szabadban,
hátra vetett fejjel hogy hull arcomra..

Más vagyok, mondják nekem a sokan-mások,
de én csak azt tudom, hogy én milyen vagyok,
higgy bennem, s e hitre majd jól vigyázok,
mikor nagy esők jönnek, csak neked adok
olyan szivárványos szép, csíkos esernyőt!

2019. 04. 20.

 




1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: katonabeci
(Ideje: 04-20-2019 @ 12:22 pm)
Comment: Ne aggódj Zsoloo. Hisz minden ember más. Megtalálod Te is a társad. Vagy már meg is találtad... /Béci/

Hozzászóló: katonabeci
(Ideje: 04-20-2019 @ 04:05 pm)
Comment: Egyébként mindannyiunk férfi és nő egyben: Bizonyos százalékban. Hisz két nemtől is származunk. Hogy kiben ez hogyan oszlik meg, azt is befolyásolhatja sokminden: Mondjuk, hogy melyik nemtől kapta a több pozitív ingert, melyikkel volt sikeresebb. Alapjában véve, aki szereti magát, szereti a saját nemi szervét, az ab ovo szépnek találhatja. A nők a puncit, a férfiak a farkat. Ha ez nincs így, akkor az illető saját magát se fogadná el, hanem valami "ufónak" tartaná. Az, hogy különböző emberek tetszenek, természetes. Csak a szuperego sokszor elnyomja ezt: Pl. a neveltetésből kifolyólag, de ennek ellenére ott a nemi szerep, ami meghatározza az embert. Elképzelhető az is, hogy megcsodál egy férfit - mondjuk egy magazinban - de esze ágában se lenne kapcsolatot teremteni férfiakkal, ugyanis jól elfogadja a nemi szerepét. A sokféleség gyönyörködtet. Az elfogadás pedig békét teremt. : "Milyen csodás, hogy Te "más" vagy és az: amiben más vagy." - Az emberek zömében azonban van egy támadási hajlam a gátlásaik miatt. Szerintem aki elégedett magával, az életével, a nemiségével, az másokat is elfogad /Béci/.

Hozzászóló: zsoloo
(Ideje: 04-20-2019 @ 08:17 pm)
Comment: Sajnálom, Béci, ezzel most nagyon melléfogtál. 1. Ez a vers nem rólam szól, 2. még csak nem is arról a "másságról", mint amiről írsz. Az autizmusról.

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 04-20-2019 @ 10:32 pm)
Comment: Nagyon megvan; az automatizmusok, a rendszerek kérlelhetetlensége, a két világ és a kapcsolódási pontok ereje, szóval nekem telitalálat ez a vers, de nem vagyok szakember, még ha nem is idegen a téma. Örülök, hogy erről írtál, tetszett. aLéb

Hozzászóló: katonabeci
(Ideje: 04-21-2019 @ 09:30 am)
Comment: Igen, zsoloo. De itt jön közbe Freud... Ha Te egy ilyen "freud-i alapkő lerakásával" indítassz, hogy "Más vagyok" - akkor önkéntelenül is a homoszexualitásra asszociál az ember - és a cím után következő tartalom ehhez fog szövődni. Persze, hogy sokmindenben lehet más - különleges az ember. /Béci/

Hozzászóló: gomolya
(Ideje: 04-21-2019 @ 10:24 am)
Comment: Sajátos lendületével vitt a vers, képből képbe taszigált, nyílt makroegyenletekbe tördelte a folyamatot, míg a száznyolcszor huszonhatnál ugrott be, mire is célozhat. (Négy másodpercbe telt, mire hangosan magam elé mondtam az eredményt, és nem hittem el, hogy annyi, így leellenőriztem.) Ahogy épül lassan, ahogy sémát vázol, hol bakugrik félve, hol pocsolyán gázol. Amennyire megítélhetem, jól eltalált ábrázolás, noha a felvetett jelenséget még csak nem is ugatom. Szóval: tetszik.

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-03-2019 @ 07:56 am)
Comment: Kedves Zsolt! Az elfogadást, mára hibának bélyegezték az emberben. Alapvető normák hullottak a szemétbe. Versed mélyen elgondolkodtatott, már csak azért is mert érintett vagyok. De nem mondom, hogy sajnos, mert szeretni, elfogadni, megismerni az ismeretlent számomra az élet alap követelménye. Szeretettel olvastalak: Anna :))