2023. március 19., vasárnap

Elveszett gyermekek indulója*


Amikor meghalok majd
tudnotok kell,
hogy megértsetek:
aki voltam, nem más,
mint egy eltévedt gyerek

Az út hosszú volt,
nem mindig egyedül,
de a végén nagyon
magányos menet.

Elvesztettem barátokat,
eljátszottam szerelmeket,
eltékozoltam bizalmát
jótevőimnek,

s nem maradt semmim sem.
Félig éltem, félig játszottam
féltem és becsaptam magam.

És most, visszaszédülve
halál pereméről,
sóvár vágy emészt,
hogy megleljem hazámat,
a kincses szerelmet,

élet sóját és beteljesülést.
Rátaláljak a körtáncra,
pajtásaimra az udvaron,
kikkel gyermek vagyok újra,

hogy ismét anyám ölén ringó,
összevissza csókolt,
megtalált gyerek legyek.

Nem voltam más,
mint egy eltévedt gyerek,
amikor meghalok majd,
tudnotok kell,
hogy megértsetek 

*cím Joe Zawinul /Weather Report/ azonos című kompozíciójából merítve

2 megjegyzés:

Márta Hatos - Vox_humana írta...

Nagyszerű. Remek vers.
Ölellek: Vox

Márta Hatos - Vox_humana írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.