2006. március 28., kedd

Bérből és fizetésből élők dala

Most keserv küld habos zabot, ne figyelj!
Minek görnyed ingyen, kinek ideje drága?
Az élet mindig másnak oszt olcsó sikert
Ostoba gürcölés volt három év munkája

Ha tudom is, előbbre nem megyek tőle
Mondhatnák: becsüld a fillérnyi százalékot
De nem elég, belőle nem tel’ szemfedő se
Csak a szokásos: könny, szitok, izzadság, vér, s bot…

Bocsáss meg, te szem, fül ne halld hangom!
Hisz hálás vagyok, hogy hajnal nem a padon ér
S lehet, az is leszek… messze még az alkony
Minek siránkozni meg nem szerzett vagyonért?

Írni jól lehet így, köszönöm, hajt e szellem
Mosoly az ürömben: ebből nem lesz forradalom
Kihúzhatja magát, s fejlődhet a jellem
S ha szembe köpnek, büszkén akkor is vállalom.

2006-03-28

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: Emericus
(Ideje: 03-28-2006 @ 07:05 pm)
Comment: Ez is ars poetica, kedves Zsoloo, vagy legalábbis mély lírikus filozófia, amelyre mostanában én is nagyon fogékony vagyok. Igen, mint sokan, magam is hálás vagyok, hogy a hajnal nem a padon ér, s hogy írhatok. Igen, sokszor, sok dologban szemünket behunyva, fülünkert behunyva járunk. Emberek vagyunk, s ezt tudják rólunk odafönn...

Hozzászóló: edami
(Ideje: 03-28-2006 @ 08:18 pm)
Comment: Zsolo ! Remek vers es fajoan igaz. Szeretettel: edami

Hozzászóló: mango
(Ideje: 03-28-2006 @ 10:39 pm)
Comment: Tetszett, - nincs indok...Érdek nélkül tetszik :) És ez a jó :))

Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 03-29-2006 @ 06:52 am)
Comment: Én szeretem a verseidet, olvaslak is mindig, már az első sor előtt fel kaptam a fejem, nagyon "ütős"... Ragadhatnék ki sorokat, de nekem a hangulat tetszik, az meg bennem van.

Hozzászóló: prayer
(Ideje: 03-29-2006 @ 08:17 am)
Comment: Kedves Zsolt! Ökölbe szorul a szívem, s mégis elernyedek. Te nagy vagy!

Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-29-2006 @ 01:08 pm)
Comment: Jó vers és igaz! :) ám nagyon szomorú, hogy az értékrendünk azon a szinten "kell" álljon, hogy annak örüljünk, nem egy padon ért a hajnal. Nagyon is értem, miről beszélsz.