2008. május 18., vasárnap

Egy esőcsepp élete II.

Meg nem állhatom, hogy ismét hozzád sietve menjek
Mert olyan vagyok, akár mélységbe szédült kis kavics
Melyet bérceken vágtázó vad szelek neveltek
S minek szíve hőtől, fagytól elrepedt, anyja-apja nincs

Vonz egy erő ellenállhatatlan, s visszatérnem nem lehet 
Hol egy szőrös zöld levélen, növényszálon, sikamló kövön 
Előre húzva mindig, megállni vágyó lusta cseppemet 
S halálfélelmemben átbucskázva majd nyakamat töröm 

De csak folyni kell egyre, a magasban lakók így mondták: 
Ha a földre érsz becsapódva, bizony, először fájni fog 
S ha mégsem, azt a gyönge fűszálat kapaszkodva fogd át 
Nem fél a kiscsepp - könnynek minket sírnak - nem szipog! 

Lezuhantam. Egy csillagéje már, s a föld szótlan, mogorva, hideg 
Elbújnék most legelésző bárányfelhő jó anyám ölében 
Mégis egyedül kóborlok a sötétbe, nem hiányzom senkinek 
Valami ismeretlen zsurló bámul, s görbed álmosan fölébem 

Szomorúságomban nem ettem mióta, s lásd, mégis híztam egy kicsit 
Hajnalra valahogy megnőttem a sárgás Holdsugártól 
Ívem, sodrásom lett, s ím, hátamon egy kiránduló pók iszik 
Lepkelányok nézegetik tükröm, mi vált a gubós bogárból 

És út lett előttem, girbe-gurba, de széle van, s lábolni jó meder! 
Igaz, elém áll terelni néha egy-egy beásott, morc kődarab 
Ám csak nevetve átbukom felette, köszöntve őt: kishaver! 
És sebesen iramlok kövér zsombék alján, ő meg,… hát,… ott marad 

Tegnap erecskének becéztek még a part mentén álló emberek 
Papírhajót úsztatott rajtam egy csintalan kis kölök 
De mára patakká duzzadt erőm, hmm…! - összesúgnak fenyvesek 
Komoly víz immár, ha meghalok - szól ki egy- hídnak rádőlök 

Hömpölyögve parttól - messze másik partig, megtelt élettel mélyem 
Prüszkölve csobbannak belém fürödni, riasztva kis halat 
Hol magas meredélynek rontva, s padra fekszem, langyos-sekélyen 
Játékkal telik el időm, hogy úgy érzem néha, nem is halad 

És felbukkan az első, régi emlék, hogy hozzád sietve menjek 
Mikor még szélvésszel adogattak egymásnak bába-karok 
Kis kavicsként, melyet bérceken vágtázó vad szelek neveltek 
Megállnék immár, megjöttem, de nem tehetem: a folyó én vagyok 

2008.05.17.

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 05-18-2008 @ 09:07 am)
Comment: Gyönyörű! Köszönöm, hogy olvashatom. Folytasd!

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 05-18-2008 @ 01:57 pm)
Comment: Minden versed különleges élmény...Ez sem volt kivétel...:)))))

Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 05-18-2008 @ 02:13 pm)
Comment: Gratulálok!:)))) Puszi: Andi

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 05-18-2008 @ 09:54 pm)
Comment: Zsoloo, nagyon jó volt olvasni a versed, ez is élményt jelentett nekem. aLéb

Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 05-19-2008 @ 06:27 pm)
Comment: Halak. Kicsúszol a kezeimből. Jó volt olvasni. Dibbdobb. zs