2008. szeptember 19., péntek

Lager

Miért lettem én e földre, hogyha nem tudok
Ártó gyomtól elválasztani jó-növény magot,
Hogyha szavakkal bajlódva előre nem jutok,
S színeim mind fakón festenek holnapot,
Istenem, miért vagyok?

Hisz a látni vágyó lelke rétillattal tel’ be
A vak is napfényre fordul, amikor mosolyog
Oly könnyű lesz társsal a magánynak terhe
Mint némaságból énekkel szabaduló torok
Rügyet bonthatnának dalok!

De nézd kezem: reszket, tesz-vesz bizonytalanul
Ablak üvegén simít szaladó gyermekfejet
Ki most siet pozsgásan iskolába; élni tanul,
S párába ír alig felismerhető kereszt-jelet;
Lesz-e, ki őrizve eltemet?

Úgy élek, mint halál foglyának odavetett rab,
Véget várva, míg más szőlőt szüretelni megy,
Könyvbe zárt, olvasatlan, málló papírdarab.
Szólni, hogyha nem tudok valaki-akárkinek,
Mondd, mégis, hogy minek?

Vaksin, hernyóként araszolgatván a papíron;
Ékezetek nélkül, csak sort sor alá tapogatva,

Könnyem belécsordul, amíg emlékezve írom:
Sorsának nem ura az ember, azt az Isten adja,
Sötétre menjen, akár szabadra

Miért lettem én e földre, hogyha nem tudok,
Nem tudok semminek örülni, amit kapok,
Szavakkal-magammal vívódva sehova nem jutok,
S színeim fakón festenek le mát, tegnap-holnapot,
Istenem, miért vagyok?


2008.09.19.


dőlt betűvel idézett sorok Radnóti Miklós hetedik eclogájából valók

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...








Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: naiva
(Ideje: 09-21-2008 @ 05:03 pm)
Comment: Mindenkit foglalkoztató, önmarcangoló kérdések ezek kedves zsoloo. Szépen megfogalmaztad!:)

Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-21-2008 @ 10:52 pm)
Comment: Nagyon jól beépítetted. Köszönöm, hogy olvashattam. Puszi: Andi

Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 09-22-2008 @ 07:27 am)
Comment: Jó vers. :)

Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 09-22-2008 @ 01:59 pm)
Comment: Nagyon átéreztem megrendítő soraid!