2005. október 20., csütörtök

Hazám vagy

Hazám vagy, Te gazdag-puszta rónaság!
Szunnyadó álmokat harmattal öntöző,
Megtaposott hátú, halottad elfödő,
Ember-magvakkal és reménnyel bevetett
Pipacs-szirmos határ

Földed lassan járom: gyűjtögetek télre,
Bogáncs között ritkán akad eper bizony!
A fanyar ízekkel elvegyül a finom…
Keresem a szónak édes sóját, s hozzá
Hajtva űz az éhe

Esővízből kortyol, csavarog e vándor,
Út menti bozótos árkában megpihen
Issza a csillagos csodás éjet, igen,
S nem lopna csirkét, ha nem lenne szegény
A szemközti tanyáról

Szekér-bakról visszaint a rongyos paraszt,
Cserzett arcán évek szántottak barázdát
Gyakorta egymásnak itt adott találkát
Sok-sok nyögve súgott, tenyérbe temetett,
Homlok-ráncos panasz

Történelmet ír, óh, s eltűnik, mint a bor
Fenékig élte őt a kor, s a robot heve
Vérig izzadt, kin rajt’ van mindünk sebhelye
Munkáján majd léha, nemtörődöm utód
Bitangolva tipor

Elillan a lélek, lángja láthatatlan,
Porrá lesz a délceg érchangú, szép torony
És köd lepi, amit épített egykoron
Unokáknak regélt mesék szimbolikus,
Sosemvolt alakja

Hazám vagy, Te árva, senki szeretője,
Szunnyadó álmomat reggelente hívó -
Magamon kacagni sírva megtanító -
Bérházak falára felírt furcsa szavak
Szülő-temetője,

Hazám, hű hazám…

2005. 07.27.

2 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextra:

Hozzászóló: floodoftears
(Ideje: 10-21-2005 @ 09:04 pm)

Comment: Uhhh.. ez már tényleg költészet!!!:) Versed nagyon tetszett!!!



Hozzászóló: Profugus
(Ideje: 10-21-2005 @ 09:55 pm)

Comment: Valóban költészetről van szó, nekem is nagyon tetszett. Élveztem. Ráadásul, ha tudsz latinul, akkor tudhatod, hogy a Profugus annyit tesz, mint Bujdosó. Így kissé beleéltem magam. Köszönöm, hogy olvashattam.



Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 10-22-2005 @ 01:21 am)

Comment: te zsoló én nem értem, hogy miért vagy kiakadva azon, amit írtam neked, ha ilyen verseket írsz. részint mert olyan verseket írsz, amik szerint nemigen kellene figyelembe venned a kritikákat (mármint olyan a szellemiségük, ha lehet ezt így mondanom) részint meg azért nem annyira rosszak, már amennyit eddig elolvastam (kisebb, nagyobb kivételekkel...)



Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 10-22-2005 @ 06:10 am)

Comment: Remekmű.



Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 10-22-2005 @ 06:57 am)

Comment: Szia Zsoló! Az első versszakban gyönyörű megfogalmazásával találkoztam a Hazának! Gondolataid Remekműbe foglalásához gratulálok! Rozika



Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 10-22-2005 @ 08:31 pm)

Comment: Le a kalappal... gyönyörű, kiváló vers.

Zsolt Kormann írta...


Fullextra

Hozzászóló: zyuwataneo
(Ideje: 09-27-2009 @ 11:36 pm)
Comment: Én sem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent, de hogy neked, vagy nekem mit jelent, azt már azt hiszem tudom! Hiszen pontosan, és szívbemarkolóan leírtad! Olvastam! Üdvözlettel!......Zyuwataneo


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 09-29-2009 @ 05:03 pm)
Comment: Patetikus, de őszinte, igaz vers. Tetszett. aLéb