2008. augusztus 1., péntek

Feltámadó szél

Belém nőtt a napok egyhangú gazossága:
Ődöngve járok, mint halott lélek sírhelyen,
Az útfélen pedig érett, arany búzatábla,
Nekem vadcsipke bokromon szúrósság terem.

Nem írtam régen, elfelejtkezett a számból
Kibukni a gyöngyös esésű patak-zuhatag,
Száradt törzs lettem, akár öklöző, kire számol
Egykedvű bíró, s ki fekvén padlón marad.

Ó, pedig borok tüzes illata, s kalácsé hívogat,
Érezni való vágyak rohama a kapukon
Dörömböl, nekieresztve párát fújtató lovat,
S látod, nem tört át még, csak elmémben tudom.

Messzi emlék a parttalan, tomboló áradás,
A felhőben még ott pihen az első szerelem,
Hogy cseppjéből csorduló gyönyörét, s bánatát
Viharával rám szakadón majd magamra vegyem.

Villáma eget, s szívet még el nem hasít,
De borzol már valami támadó szellőféle,
Kinyújtózik léptem, s feszültté tesz, amíg
Elered, záporoz, elmos sodró folyóm végre!


2008.08.01.

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 08-04-2008 @ 10:03 am)
Comment: Zsoloo, remekkkk... Örülök, hogy újra olvashatlak. aLéb

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 08-04-2008 @ 10:30 am)
Comment: Pedig ez egy jó vers...

Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 08-04-2008 @ 02:22 pm)
Comment: Hát engem nem egy száradt törzsre emlékeztetett a versed. Sőt!

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 08-04-2008 @ 08:57 pm)
Comment: Rendkívül jól vezetted le az érzelmeket a dühtől a viszonylagos enyhülésig. Gratulálok.

Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 08-05-2008 @ 09:45 pm)
Comment: Szép sorok, remélem enyhülést hoztak. Puszi: Andi