2004. november 24., szerda

Veled járom utam...

Veled járom utam, emlék-romok között.
Fészket rakna belém, tüske szúrná megint,
Szívembe halott madár árnya költözött,
Pedig már csak a hamu, mit fejemre hint

Mégis-mégis: főnixemként éled újra
Macskaköves utcás ódon váram terén
Smaragdváros rég beomlott forráskútja
Eltemetett, vérző nap

de járom, hogy kísértem éjjel. visszafordul néha Kanyarog
az ösvény, benőtt utak felé
A gázlámpák ködébe vesző téli séta…
Segíts most! Míg nyugalmam ismét meglelém.

Elébb, tudod, kerestem, s tudod: találtam
Más kertet dúlt égve, s más csillagnak hódolt
Parttalan áramlott zabolátlan vágyam
S nem mondom: hiába, s nem tagadom: jó volt

De Veled járom utam, Te kezedet fogom
Lelkem lángja, látod? Ma már érted lobban
Ujjaim fésűjét a Te hajadba fonom
És ha a múlt mégis visszatér titokban,

S elábrándoz, szédül e gyarló képzelet:
Ha az utcákat emlékezve, egyedül rovom,
Az út végén azért Te hozzád érkezek,
Veled járom utam, és Rólad álmodom.

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextra

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 2004-11-24, 12:40)
Megjegyzés: Klassz lehet annak, akinek ilyen verseket írnak :)


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 2004-11-24, 12:55)
Megjegyzés: Bárkivel, bármerre... ez a vers gyönyörű. :)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 2004-11-24, 13:54)
Megjegyzés: Tetszik az őszinteséged.


Hozzászóló: Árvai,Emil
(Ideje: 2004-11-24, 16:15)
Megjegyzés: Szép


Hozzászóló: Norvi
(Ideje: 2004-11-24, 16:26)
Comment: "Az út végén azért Te hozzád érkezek," --- azt hiszem, ez az egyik legfontosabb dolog életünkben. --- Remek vagy!!!


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 2004-11-24, 16:38)
Megjegyzés: Tényleg nagyon szép vers!


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 2004-11-24, 19:35)
Megjegyzés: szép, tényleg szép...


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 2004-11-24, 22:50)
Megjegyzés: Ki szeret - megbocsájt... vagy hogy is van ez???