2021. január 31., vasárnap

Virágok hullanak

Megint reggel riad,
leírt fáradt sorok
hamva szívemből száll,
kapar száraz torok.
Hogyha félig éltél,
akkor nem lesz tavasz,
óh, mennyire boldog,
ki a dalból új dalt fakaszt?

Lenn állnak téren, egy varjú köröz,
Nap bújkál erőtlen a felhők között.
Nem tudhatom, holnap mit hoz, szívem,
csak veled együtt
folyjon tovább életem..!

Háromszázhatvanöt nap telt
így céltalan,
lehullt csendben már minden virág.
Háromszázhatvanöt nap telt
oly üresen,
nincs már több holnapután..

Veled, ha nem, vajon mivé leszek?
Sodródom,
elnyelnek vad tengerek.
A szó takaró,
benned gyermek vagyok,
Rálelnék kezedre, érezd,
ha te is hagyod!

Háromszázhatvanöt nap telt
így céltalan,
lehullt csendben már minden virág.
Háromszázhatvanöt nap telt
oly üresen,
nincs már több holnapután..

Reggel riad,
leírt fáradt sorok
hamva szívemből száll,
kapar száraz torok.
Hogyha félig éltél,
akkor nem lesz tavasz,
óh, mennyire boldog,
ki a dalból új dalt fakaszt?

2021. 01.31.
Forrás: Horváth Attila dalszövege,
Balázs Fecó előadásában (Érints meg), a dal szellemiségét igyekezvén követni




1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: naiva
(Ideje: 02-01-2021 @ 10:18 am)

Comment: Kedves zsoloo! Sikerült továbbvinned Balázs Fecóék szellemiségét, dallamát, hangulatát, dalt fakasztanod a dalból! Az első sortól magamban énekelve olvastam. :) Megrendítő, hogy már csak múlt időben írhatunk az énekesről!:( Kicsit szomorúan nosztalgiáztam versed alatt! Zsuzsi



Hozzászóló: zsoloo
(Ideje: 02-01-2021 @ 08:18 pm)

Comment: Kedves Zsuzsi! Örülök, hogy tetszett! Fecó előtt én is tisztelegni szerettem volna ezzel. Mostanában sokszor hallgatom vissza Korálos és más koncertfelvételeit.



Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 02-02-2021 @ 05:57 am)

Comment: Anélkül kezdtem el olvasni, hogy a végén láttam volna az "apróbetűs" részt. A harmadik sor után mentem vissza az elsőhöz és az "érints meg" dallamán olvastam. Ennyire sikerült átadnod Fecó világát. (Hiszen Horváth Attila testre szabta ezt a dalt is.) Persze, aki a Korálon nőtt fel, nem nehéz ráismerni. Ahogyan te is megismernéd, ha azt írnám: Még néhány perc az éjszaka, árnyam kísér csak haza... Örömmel olvastalak!



Hozzászóló: zsoloo
(Ideje: 02-02-2021 @ 09:25 pm)

Comment: Kapitány! Tény, hogy sok közös dalunk lehet, speciel ezt így nem ismerem, de ismerek egy hasonlót, ami így szól: …Nézd, lassan itt az éjszaka, és végre eljutok haza…Szintén Fecó, Hazafelé. Kíváncsivá tettél.



Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 02-03-2021 @ 09:23 am)

Comment: Látod, épp ezt akartam kifejtegetőztetni:) fentebb. Ahogy Te ráismertél a "Hazafelé"-re, más szöveggel is, épp úgy ismertem rá már az elején a versedben az "Érints meg"-re. Talán némely azonos hullámhosszok, vagy a belénk ivódott Korál-Feco idők miatt. De végülis leginkább bármi miatt:)



Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 02-05-2021 @ 12:00 pm)

Comment: Folytatva, és egyben belesimítva a párbeszéd tartalmába és a szöveg szellemiségébe: "Ki mondja meg, vajon meddig lehet, hogy minden nap, mindenhol erős legyek?..." Még ha ebben a versben több is a dalszövegekre jellemző kvázi pongyolaság, tetszett. aLéb