2019. április 21., vasárnap

Húsvét - feltámadásos verzió

Takarodjatok ki
szentelt templomomból,
mind, ti hitvány árusok!
Kiket áron nem lehetett
megvétetni földről,
balga öröm’tökben
tavaszt hívogattok,
szikkadt Baált idézve,
s szórt ezüst pénzetek
elárult titeket.


Én vagyok a tavasz,
ti piros tojást festő,
nyulas lidérc arcú,
locsoló versikéket
kántáló, gügyögő
megtévedt szellemek!
Én a rügyfakasztó,
a termékeny áradó,
föld sója és íze, melyért
a természet remeg!


Én vagyok az eső,
mely szívetekre boldog,
örök életet önt,
ki plántál jó reményt,
s kiírt gaz előítéletet.
Nem cselvetés gyanánt,
érettetek lettem:
első Húsvét voltam
minden húsvét előtt,
s utoljára ismét eljövök!


Ébredjen fel testem,
mert alszik ez a világ,
s tudni nem akarja
szólott rendelésemet!
Szép meséket hallgat,
inkább hazugságokra ül,
disznó szárnyon repked,
s tapsikol csalásnak,
mélybe veszni hagyja
szent dicsőségemet.


Térjetek házamba,
szentelt templomomba!
Mind, ki hallja szómat,
s hinni is akarja a
megtett ígéretet,
mert ki hallja szómat,
s járva azt cselekszi,
szentelt templomom lesz,
bánatát feledve
háza örökre eggyé lesz velem!

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...


Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: katonabeci
(Ideje: 04-22-2019 @ 08:42 am)
Comment: Őrizzük meg templomunkat: A lelkünket : Azt ne adjuk el soha. És őrizzük meg kereskedőinket ! Mert ők a haszonelvűségükkel hozzák a fejlődést a világba. / Üdvözlettel: Béci/

Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 04-22-2019 @ 09:45 am)
Comment: Én vagyok az igazi szőlőtő, s Atyám a szőlőműves. 2Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt, lemetsz rólam, azt pedig, amely terem, megtisztítja, hogy még többet teremjen. 3Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem nektek. 4Maradjatok hát bennem, s akkor én is bennetek maradok. Jn 15,1-4

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 04-22-2019 @ 04:07 pm)
Comment: Tisztelem, aki hisz, azt különösen, aki tudja, mi az, amiben hisz. Jó erejű, mindenképpen megfontolandó tartalmú ez a vers, nagyon szívesen olvastam. aLéb