2008. január 28., hétfő

Mondd meg!

Vagyok mérgező tőr, szívbe fájdalomnak
Lepett könnyet csaló, beismerő mondat
Hosszú, csalódott perc, jégbe fagyott jelen
Hogy öklöddel sírva fordulnál ellenem?

Vagyok keserű íz, felejteni való
Melyet csak részegség ártó bora olt
Meggyűlölni vágyott simuló érintés
Támasztalan holnap, kezedbe a kés…?

Vagy

Vagyok neked karod, mely álomba ringat
Zsongó, édes raja lepke-álmaidnak
Nyelvre cseppenő méz, mit bódulat követ
Szemed szivárványát összeszövő szövet?

Vagyok hajnalsugár, amely álmot széleszt
Ébredező pillán csókos lehelést tesz
Csiklandozó nyelvű melegség-zuhatag
Fénnyel söpörve le borongós éj-utad?

Vagyok csillag bolygód árva horizontján
Építgetvén reményt, félelmet lebontván
Mely a zenitig feljebb-feljebb halad
S azután is vissza-visszatekint, magadra nem hagy?

Vagyok pihés csibe szelíd tenyeredben
Darát csipegetve óvó szeretetben
Ki a délutánnal hamarján elpihen
Ki vagyok én - mondd meg - vagy mondd meg, ki nem?


1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 01-28-2008 @ 03:33 pm)
Comment: Kalapemelés. Remekül felépített vers, gratulálok!


Hozzászóló: dionysia
(Ideje: 01-28-2008 @ 03:45 pm)
Comment: A neved már egy garancia. És most sem csalódtam. Dio


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 01-28-2008 @ 04:24 pm)
Comment: Csodálatosan szép vers...


Hozzászóló: prince60
(Ideje: 01-28-2008 @ 10:37 pm)
Comment: Hát, Zsoloo, ez tényleg kalaplengetős, ahogy a Neti írta! Grat.: Zoli


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 01-28-2008 @ 11:42 pm)
Comment: Szeretem a verseid, kedves Zsoloo. Ez is nagyon szép.Puszi.Lena


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 01-29-2008 @ 07:34 am)
Comment: Tényleg nagyon jó a vers, és ahogy eljutsz a legutolsó kérdésig. (Remélem, ebbe nem kötsz bele.)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 01-29-2008 @ 08:08 am)
Comment: Hej, zsoloo! Ő már biztosan tudja, ha elolvasta ezt a verset! Grat.: piro


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 01-29-2008 @ 08:25 am)
Comment: Zsoloo, gratulálok. Csodálatosan felépített mind a két oldal, ahogy a sötétségből a fény felé haladsz... nagyon tetszik. Puszi: Andi


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-29-2008 @ 08:56 am)
Comment: Nagy költő vagy...:))))


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 01-29-2008 @ 12:07 pm)
Comment: Nagyon jó kérdés. Nagyon gördülékenyen megírva. Bravó. Zsófi ps: amikor ovis voltam, behoztak egy kiscsibét - a természetet be kell ám mutatni a gyereknek!!! - én annyira féltettem azt a kis puháspihés-cuccost, hogy SEMMIKÉPP nem akartam bántani. Aztán görcsbe rándult a kezem. Azóta tudom, mi az a holtidő. Remélem, Te ügyes kezekre találsz... :)


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-29-2008 @ 01:20 pm)
Comment: Tökéletes sorok. Grat!