2005. július 12., kedd

Tiltott örömök

Ejnye, nyájas olvasó, hát erre felkapod fejed?
Megigézni ily szavakkal talán Téged is lehet?
Incselkedő pajzán gyönyört, ne várj, nálam nem találsz
Inkább megtanítlak arra, hogy a szívvel hogyan játssz!

Nem kell öltöny, cifra ruha, mandzsettás ing vagy zakó
Ha nem eléggé figyelmes, nem jön majd rá, hogy csaló,
Alávaló, szemét alak, ki csak port hint Őneki
A szavakra figyelj nagyon, mert a szépet szereti

Kell virág is, hogyne, tudod, meglepetés, ajándék
Gyertyafényes illúziók, megrendezett parádék
Holdas éjen fülbe súgott banálisan jó szavak
Együtt vásárolt kis cuccok, randik öreg fák alatt

Hogyha látod, olvad a lány, ne siesd el, nem szabad
Szédülnie magától kell, különben, óh elmarad
Édes órák hév-gyümölcse: a felépült terv összedől
Elborít a csaj haragja, s menekülhetsz baj elől

Hazudj bátran hát szerelmet, hamis érzést, csókokat
Várj aztán a pillanatra, mikor önként csókot ad
Hogyha így lépsz, nyersz barátom, Tiéd lesz az első hely
De ne feledd, hogy megtartsad, ennél sokkal több gőz kell…

***

Csaltam, loptam és hazudtam, mégsem lettem boldogabb
Szédültem és szédítettem asszonyokat, s lányokat
Végére is üszköt hagytam, légvárt, ami romba dűlt
Hajszolt tüz’im mind kihunytak, fázom nagyon itt belül

Nem tudom, már mi az igaz, rám talált-e szerelem
Vagy csak régi taktikáim csalt gyümölcsét így eszem?
Itt maradtál, talán végleg, s üldözőből üldözött,
Párod lettem? Vagy árnyékod? Rút kétségeim között

Vívódom-reménykedem-vagyok-felejtek-szavakat-írok
vagy csupán álmodom szüntelen

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextra


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 07-12-2005 @ 03:56 pm)
Comment: Zsoló! Ez nagyon jó lett. Le a kalappal! Mégis bennem az maradt meg leginkább, hogy" fázom nagyon itt belül..." Amúgy ritmusos, dallamos, szerintem remekmű. Akár Casanova is írhatta volna ;)


Hozzászóló: kavics
(Ideje: 07-12-2005 @ 04:12 pm)
Comment: Nagyon jó vers, nagyon tetszett! Gratulálok! kavics


Hozzászóló: mango
(Ideje: 07-12-2005 @ 04:28 pm)
Comment: ...kicsit kiábrándult, kicsit cinikus, kicsit elkeseredett - és nagyon jó :) mango


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 07-12-2005 @ 05:31 pm)
Comment: Hú, remek! Telitalálat a két versrészlet közti éles ellentét. Mondanom sem kell, hogy a második jobban tetszik - nemcsak mondanivalójában, de kivitelezésében is.


Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 07-12-2005 @ 06:24 pm)
Comment: Komolyabb kritikát nem tudnék írni a verselésről, de ez a vers nekem nagyon tetszik.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 07-12-2005 @ 06:38 pm)
Comment: Őszinteségem nem díjazták, hazudni-csalni nem tudok, két szék közt a pad alá estem, és azóta is ott vagyok... Egyébként jó a versed. :)


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 07-12-2005 @ 08:33 pm)
Comment: Néha számot kell vetnünk önmagunkkal, de ez nem baj, ezáltal csak fejlődünk. Mindenki követ el hibákat, senki sem tökéletes, de bölcs az, aki belátja, hol és mit vétett. A versed nagyon jó, az én véleményem is ez.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 07-12-2005 @ 09:47 pm)
Comment: Jó ez a vers. Érzem benne az őszinteséget.


Hozzászóló: zsoló
(Ideje: 07-12-2005 @ 11:53 pm)
Comment: köszönöm az eddigi hozzászólásokat, ha lesz még, (remélem) örömmel olvasom.


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 07-13-2005 @ 11:48 am)
Comment: Igen, jó a versed. Többször olvastam tegnap óta, és újat már nem tudok hozzászólni, mert Audrey megelőzött. :) zizike


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 07-14-2005 @ 10:23 pm)
Comment: "Hazudj bátran hát szerelmet, hamis érzést, csókokat Várj aztán a pillanatra, mikor önként csókot ad" Tökéletes, és milyen igaz. De a második rész kiábrándultsága talán ennek a hozzáállásnak köszönhető? Örökké nem lehet hazudni... Versed nagyon tetszett :))))