2007. augusztus 26., vasárnap

Fényképalbumok I.

… én láttam, igen, elmesélhetem neked
Negyvenháromban mi történt a Donnál
Az altiszt vezényelt: ’ előre’, s míg ott állt
Puskavashoz hozzáfagytak élő emberek

Pocsolyából ittak, rágva hozzá gyökért
S amikor fegyvertelen rohant alá a nép
Kartácstűzbe veszett, mint számolt tartalék
Némán nyelte el az idegen föld a vért

De lőtték azt is, aki hátra menekült
Csak néhányan élték túl e sötét napot
Megbújva leöltek közt, tettetve, hogy halott
Még ma is bevizel, hallva a szót: "gyerünk!"

Elhányva mindenét félelmében rohant
Ne töltse fiam, szíved sose olyan érzés
A csonkát is hazahozta mankón két kéz
S útjuk szegélyezte névtelen-sok hant

Donnál pihen, sereg emlékem szendereg
Küldenék - hogy lássa - a tábornok úrnak
Fotón feszítő bakái halálba sárgultak
S üzenném, de késő, hogy inkább nem megyek



Nagyapám és a II. Magyar Hadsereg emlékére.

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextrán hozzászólások:

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 08-27-2007 @ 08:47 am)
Comment: Remek vers, Zsoló. (A fényképalbumot én egybe írnám.)

Hozzászóló: lena1
(Ideje: 08-27-2007 @ 11:49 am)
Comment: Nagyon szép megemlékezés Zsoloo. Puszi.Lena.

Hozzászóló: zsoloo
(Ideje: 08-27-2007 @ 12:15 pm)
Comment: Most megfogadtam a tanácsot. Köszönöm az olvasásokat is!

Hozzászóló: blue
(Ideje: 08-27-2007 @ 01:32 pm)
Comment: Anyai nagyapám öccse a Donnál esett el. Szép sorok.

Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 08-27-2007 @ 10:36 pm)
Comment: Nagypapám hazajött onnan. Még soha nem gondoltam bele, mit élhetett át akkor. Köszönöm neked ezt a pár gondolatot. Puszi: Andi

Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 08-27-2007 @ 11:17 pm)
Comment: Realisztikus és méltó megemlékezés. Főhajtás versednek és nagyapáinknak!