2005. április 29., péntek

Igen, vétettem, nem egyszer

Igen, vétettem, nem egyszer, sem kétszer,
Forgattam, eladtam, meg is tapostam,
Nem becsültem, mi fejedelmi ékszer,
S kezeimet, látod? hiába mostam,

Emelvén, az ima újra visszahull…
Nyugtalanul fekszem, űz, de nem a vágy,
Elejtve kínoz már, magába zár rabul:
Hallom visszakongva múltidéző szavát

Igen, csaltam, hazug lett, megemészt a nyelv
Fájdalmat adtam és sok-sok „miért?”-et
Kérdezted, s válaszként bolondul felelt;
Próbálom feledni: parazsával éget…

Mérget kevernek kapkodó kezeid:
Keserű lett nagyon ez a tea-főzet,
Szerelem volt? vagy csak vijjogva terít,
Lássa mindenki, a mocskos lepedőket…?

Igen, elmentem - talán jobb így - Tőled:
Átok gyanánt üldöz, meggyűlt a gyűlölet,
Kénesre festi a bárány-felhőket,
Leheleted vádol, meggyalázva követ.

Túlról intek remélve, a búcsú-szó
Nyugtot szül egy lerombolt vár romjain,
S a hangok közül megmarad az utó-
Ami betakarva majd elmondja mind,

Hogy: „igen, csaló volt és vétett ellenem,
S elhitetett pillangós-szép varázsszókkal,
Bár megsebzett és el is hagyott, nekem
Emlékké csöndesült már az utolsó dal…”

2005 04. 29.

1 megjegyzés:

Zsolt Kormann írta...

Fullextra:

Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 04-29-2005 @ 07:31 pm)
Comment: Olyan érzésem van, hogy a rímelés kedvéért feladod időnként az érthetőséget. Ennek ellenére nem tudtál következetes lenni; az ötödik vsz.-ban pl. megváltozik a rímképlet. Hagyd a csudába a kötött verselést!!!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-29-2005 @ 08:15 pm)
Comment: Többször is elovastam a versed, és úgyérzem, most sokadszorra, kezdtem érezni. Azt hiszem akiről írsz az egy nagyon megbántott valaki, és feltehetően Te bántottad meg...... persze lehet nem jól érzem! De egy szakítás sok mindent kiválthat belőlünk. A cím nekem hiányzott......


Hozzászóló: zsoló
(Ideje: 04-29-2005 @ 08:28 pm)
Comment: Kedves Paulus, nem tudom, miről beszélsz, talán nézd meg jobban!


Hozzászóló: zsoló
(Ideje: 04-29-2005 @ 11:11 pm)
Comment: Elgondolkodtam, vajon lehet-e hallgatni, csöndbe maradni - kussolni - egy olyan beírás mellett, melyre ez a válasz...nem, nem teszem mégsem rejtetté, mert vállalom: amit megtettem-megtettem, el is rendeződött ez annak idején, talán nem szépen, de szavakkal. Nincs tehát ok, amiért az ÍGY megjelenhetett volna. A sok szép és elismerő, méltató hozzászóló mellett álljon itt a "fekete bárányé" is, aki az elmúltért bocsánatot kért és meg is szenvedett (ha nem is olyan látványosan, mint akihez ez szól) és akinek NEM TETSZIK ez a stílus, bármilyen közismert és elismert publikáló tollából származik - és bármennyire nem tetszik, alpárinak tűnhet, mégis testvéreként az anyapublikáció hozta létre a maga másik hozzászólását is...